Ano, i turistika je konÃÄek stejnÄ› jako každý jiný. Takový turista dává svůj volný Äas do Äinnosti, která jej stojà penÃze, ale jemu samotnému to působà potěšenÃ. Tedy, ta Äinnost, nikoli vydávánà penÄ›z, to totiž asi netěšà nikoho. Nebo ano?  Nuže, turista vydává penÃze za vybavenÃ, ale pak pÅ™edevÅ¡Ãm za cestu a za bydlenÃ. Protože pokud již nemůže ze zdravotnÃch důvodů spát jen tak pod Å¡irákem, musà se nÄ›kde ubytovat. Tohle a cesta samotná jsou nejdražšà položky v jeho sbÃrce mÃst, která chce navÅ¡tÃvit.
Protože turista, tedy ne každý, je také tak trochu sbÄ›ratel. VidÃte? DalÅ¡Ã hobby. Když se takový ÄlovÄ›k dostane na mÃsto, kde se prodávajà turistické známky, neváhá ani sekundu a ihned si ji zakoupÃ. ProÄ? To vÄ›ru netuÅ¡Ãm. Asi aby mohl dokázat, že na tom a tom mÃstÄ› skuteÄnÄ› byl, ale že mu mohl známku kdokoli pÅ™ivézt, to se už v potaz nebere. Jenže to pravý turista nikdy nepÅ™ipustÃ, pokud ovÅ¡em nenà zase jen pouhým sbÄ›ratelem tÄ›chto známek. VÃte vůbec jak vypadajÃ? Ne, nejsou to známky v pravém slova smyslu, jako byly kdysi tÅ™eba známky do ROH, jistÄ› raÄte pamatovat. A kdo ne, tak mohu upÅ™esnit. Známky do ROHu byly stejné jako klasické známky na pohled nebo dopis, jen o hodnÄ› menÅ¡Ã.
Lepily se každý mÄ›sÃc do takové knÞeÄky, kterou se pak komunisté vÅ¡ude chlubili. Turistická známka je vÅ¡ak dÅ™evÄ›né koleÄko, nebo chcete-li plaketka, na které je oznaÄeno mÃsto, které má nÄ›jaký význam. Mapu tÄ›chto mÃst si turista sbÄ›ratel vyhledá na internetu a může zaÄÃt sbÃrat. Ale ne každý je sbÄ›ratel, a tak se toulá jen tak a staÄà mu sem tam fotka, aby si po Äase pÅ™ipomenul, kde byl a kde se pohyboval. A pokud je to turista ze stejného druhu jako já, tak chodà stejnÄ› na ménÄ› exponovaná mÃsta, kde se žádné známky ani nic jiného neprodává. Takže je ochuzen o koupi dÅ™evÄ›ného koleÄka, které je pÅ™esto vÄ›tÅ¡inou velmi vkusné.Â